Teacher.

Idag har jag gått med på att jobba som spanskavikarie på en högstadieskola. Högstadiet. Jag är så glad att den tiden är förbi men idag kommer jag få uppleva det igen. Det eviga viskande bakom ryggar. Hånleenden med ett falskt hej. De osäkra små själar som inte riktigt vet hur de ska hävda sig. Ändå så känns tiden min högstadieera så mycket enklare.
För 12 år sedan fanns det inte tusentals bloggar som förklarade vad som var INNE och vad som var UTE. Det fanns inte samma skönhetsideal. Jag hade aldrig hört ordet banta. Kanske från någon konstig mamma men aldrig från en vän. Unga tjejer som tar antidepressiva har ökat med 40% de senaste åren. Vet inte om det är för att psykologer helt plötsligt uppmärksammats och att alla i stort sätt har en legitim anledning att gå dit eller om det verkligen är för att pressen på unga tjejer ökat. Jag tror att det är det sista. Så idag kommer jag få uppleva klassrummet igen. Klassrummet värsta år. Högstadietiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0