Trés simple.

Livet är simpelt men ändå väljer vi att göra det komplicerat.
Världen är svår dock så väljer vi att se det enkla.
Det individualiserade samhälle sätter oss i centrum, får oss att glömma allt som egentligen spelar någon roll.
Allt mäts relationellt, ingenting är bra nog.
Skönhetsideal som inte existerar tränger in i våra tankar.
Att tusentals människor dör på andra sidan jorden ploppar någonstans i tankeschemat för att sedan sållas bort.

Här sitter jag och deppar över att jag ska genomgå en handledsoperation nästa vecka. Visst, jag kan inte spela tennis på 3 månader och ja, jag kommer ha gips i stort sätt hela sommaren. Men.. det är vänster hand och allt annat i mitt liv rullar på så varför inte bara se solskenet bakom molnen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0