Hem till byn

Igår kom jag hem från Oskarshamn och mormor och morfar. Det var helt fantastiskt mysigt, långt över mina förväntningar. Jag hade räknat med långtråkighet men istället blev det frid och en stark känsla av att jag var hemma. Mormor och morfars hem har inte förändrats ett dugg sedan jag var ett litet barn och jag kände mig så trygg som man kan bli.

Efter att jag kommit hem har jag hängt mycket med Stephie och det har varit helt fantastiskt. Sedan Kalle fick beskedet att han kommit in i Milano fick jag nog lite panik. Måste hinna hänga så mycket som möjligt innan vi flyttar i från varandra igen, nu när jag precis har vant mig vid att ha dig i min närhet. Sorgligt värre.

Nu sitter jag och avnjuter en smoothie och tittar på So you think you can dance. Jag tror att den andra halvan av bloggen gör exakt samma sak!

image154

Mormor och morfar vid ett dukat påskbord. Mormor är förresten upphovskvinnan till smeknamnet Dephie.

Puss Iso

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0