Mina systrar!

Jag har två storasystrar Catherine och Lisette, de är 12 och 14 år äldre än mig.
Jag är ett sladdbarn som även kallas "bortskämda lilla sladdisen".
Det ska tydligen vara en fördel att ha systrar som kan dela med sig av sina erfarenheter och lära lillasyster viktiga saker.
Detta har de lyckats med, de har uppfostrat mig väl!

Då jag gick på dagis lärde Catherine mig att säga "korkskallar" till alla elaka barn och när jag gick på lågstadiet,  de gick på universitetet , fick jag lära: "om någon medvetet försöker stjäla dina ägodelar, slå dem i huvudet med en bok"(vilket de gjorde på varandra).
Jag fick alltid hjälp med läxorna, framför allt i matte som alltid varit min stora svaghet.
Lisette var en bra mentor medan Catherine, som inte är känd för att vara den mest pedagogiska, kallade mig för pucko varje gång jag misslyckades med ett tal.
Lisette hade, utöver att vara en bra lärare, några snälla pojkvänner som gav mig nallar och lyfte mig uppochner. Mycket uppskattat!
Systrarna lyssnade på coola band vilket resulterade i att jag skrev brev till Gun's and Roses fanclub som 7-åring. 
När bråk uppstod med våra föräldrar var det bara att ringa dem, de stod alltid på min sida.
En gång satte sig Lisette på första bästa buss från Hökarängen till Södertälje bara för att trösta den snyftande lillasystern.
Catherine ställde upp när jag var 14 år och satt snällt barnvakt på bargatan i Spanien då jag inte fick gå ut och dansa ensam. Dock skämde hon ut mig när hon öppet sade till killen jag tyckte var supersnygg:
 "Nä jag kan tyvärr inte gå ut idag för jag måste passa de här små barnen" .Jag blev helt förskräckt, tyckte att hon hade förstört mitt liv och sprang gråtandes därifrån. Som sagt hon är inte den smidigaste!
I 17-års present fick jag en syskonresa till Rom. Där visade Lisette mig hur man enklast blir av med sliskiga italienare. Släpp en illaluktande prutt om de förföljer en och skriker "BELLA"!. (vilket hon även demostrerade)

Ni ser, det finns inget bättre än att ha två storasystrar!
Fortfarande, 23-år gammal, tycker jag att de är häftigast i hela världen!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha...Caty, I'm the best, no protest! Och så är jag sååå mogen också :-)

2008-02-12 @ 21:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0