Storleksnojja

Idag hade Acne lagerförsäljning här i stan. Billiga jeans och sånt. Jag sprang dit och köpte mig två par. Kom på mig själv att jag blev superdupernöjd när jag kunde hänga in nya jeans i garderoben som var en storlek mindre än vad jag brukar ha. Världens lycka!

Det är ju faktiskt helt sjukt att jag tänker så. Det kan ju vara så att det är just det märket eller just den modellen som gör att jag kan ha en mindre storlek. Men icke, jag tittar bara på vad som står på lappen och blir så nöjd. Planerar vad jag ska lägga i min stora godispåse som jag ska belöna mig med eftersom jag har gått och blivit så smal.

Storlekar lurar, storlekar förvirrar, storlekar gör folk på dåligt humör. Tänk vad skönt om man fick prova sig fram till vilka jeans som passade en utan att ha det inpräntan på en lapp för allas beskådning. Det skulle vara mycket krångligare, ta mycket längre tid men dumsnutar som jag kanske skulle slippa bekymra sig om sådana egentliga obetydligheter.

För övrigt så är jag väldigt nöjd med jeansen, ur den visuella synvinkeln.

Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0