Emma vem är du?

Idag när jag läste min o dummies absolut favorit blogg (http://www.niotillfem.tjejsajten.se) så blev jag påmind om min finaste bok. Började bläddra lite i den o hittade ett fint lite stycke jag tänkte skriva in.

"27/1. Deja vu-känsla ikväll. Mindes en flicka jag älskat; steg upp ur t.banan ut i vintermörkret och de dämpade ljuden i den snöfyllda staden, och fylldes av minnet av en lyckokänsla som jag önskat vara i en evighet. Kändes som att vara på väg till henne, en sån vinterkväll när det inte spelar någon roll hur kallt det är eller vad klockan blivit, för att man strax är framme, för att snart stå lutad mot upphängda vinterjackor och bland drivor av skor i en tambur kyssas i dunklet" (C.Ljungstöm, 2005)

Emma var är du? Heter den. Om jag inte hade haft Adam hade jag varit kär i denne Calle Ljungström!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0