Arvika 2008.

En roadtrip upp till Arvika. Hot Chip ska spela och humöret är på topp. Vi stannar i Kristinehamn, äter god mat och handlar på systemet. Beter oss som 4 tjejer som ska handla på systemet för första gången. Köper 2 flak öl och en flaska sprit. Otroligt orutinerat. I Arvika steker solen. Svettiga som små grisar börjar vi att dricka alkohol. Det spårar ur. Hela dagen var en dimma. Tur i oturen, jag "sov" några timmar innan Death Cab for Cutie och Hot Chip och jag var någorlunda pigg när de spelade. Dagen efter kom vi inte hem. Vi hade haft stereon på och batteriet var dött. Efter många om och men kom vi äntligen iväg. Idag har jag en blå fläskläpp och ett uppskapat knä. Ångesten bubblar upp till ytan och nedräkningen till Emmaboda festivalen börjar....


På väg dit.


Vi posar lite på macken.


Elsa sjunger glatt.


Kristinehamn.


Flak nummer ett, 7,5%.


Flak nummer 2. (Vi har tusentals öl hemma nu, drack väl upp 1/6 del)


Rajj rajj i bilen. Markus Krunegård är bästis med ipoden.


Väl framme dansar vi vid bilen.


Fellan in action.


Vad gör Felicia?


Min fino nummer 1.


Det va så varmt att tröjan rullades upp.


"Såhär-ser-jag-ut-när-jag-sitter-på-toa-posén"


Felicia önskar sig denna i julklapp.


Såhär fint var det.


Någon tar massa bilder på oss.


Vi vet inte vem.


Men glada är vi.


Detta definierar oss. Fyra fulla tjejer som inte beter sig som en dag över 14.


Haha. 5 bilder som ser likadana ut. Tålamod är vad fotografen måste ha haft.


Strax efter däckade jag.


Felicia försökte väcka mig.


Så de lämnade en lapp.


Jag vaknade tillslut.


Dansade till Hot Chip.


På vägen hem åt jag en vattenkastanj bit som såg ut som ett hjärta.

Imorgon ska vi ha tjejkväll igen. Världens bästa.

Puss!!

P.S. Jag tappade mina hjärtsolglasögon och gråter lite. De är slut på urban, är den någon som vet vart jag kan hitta dem igen? D.S.





Kommentarer
Postat av: Petra Wik

jag var också på arvika =d sjukt bra !

2008-07-07 @ 11:48:37
URL: http://fashionistaa.blogg.se/
Postat av: hannah

åh vad fint.

2008-07-11 @ 19:04:44
Postat av: nathalie

Kristinehamn-bilder är fantastisk! japp sorry vi snodde bosse we needed her! arvika ser intehelt fel ut

2008-07-16 @ 15:56:36
URL: http://ruddy.blogg.se/
Postat av: kajsa

Fucking freaking underbart ser et ut att ha varit!

2008-07-17 @ 23:59:01
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0