Bokat!

Då var biljetten bokad. Den 5 oktober bär det iväg. Lilla Stephanie ska ut och resa. Ensam.
En dröm som besannas. Först ska jag förmodligtvis volontärarbeta. Sedan ska jag resa, Santiago, Valparaiso, Buenos Aires, Cordoba, Öknen i Norra Chile och sedan tillbaka ner till Valparaiso igen. Tänka er! Ingen att falla tillbaka på förrutom mig själv. Hoppas på att finna en insikt som man bara kan göra ensam. Bygga självkänslan och förstå att man som individ har så mycket att erbjuda andra. Inget gäng eller vän eller pojkvän att identifiera sig hos. Det är så lätt att usräkta sig själv genom att gömma sig bakom andra, men inte denna gång, då är det min karaktär som kommer lysa igenom. Önska mig lycka till.. rädsla och nervositet blandas ihop med upprymdhet!


Kommentarer
Postat av: nathalie

men shit vad roligt! det verkligen sant allt det där du skriver. jag msåte också ta mig an en sådan resan. men efter nästan vecka så styr vi något. tenta på lördan där såå pjuu när den e över (för ett tag iaf) tjipp tjipp!

2008-08-22 @ 19:26:58
URL: http://ruddy.blogg.se/
Postat av: egoflow

Fy fasen va spännande! Det kommer gå som en dans det är jag helt övertygad om!

2008-08-23 @ 09:58:41
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: kajsa

Oh god woman.. du gör exakt det jag funderat så himla mycket över att jag skulle vilja göra. Du anar inte vad modig du är i mina ögon! För det är så mycket som varit svajigt och skört i mityt liv i så många år att jag knappt vågat tro att jag kunnat göra något själv. Men steg för steg så gör jag det. Och jag vet att jag nog inte skulle vara mogen nu för att göra densamma som du ska göra, men det GER mig mod. och hopp. underbart kära du. underbart.

2008-08-24 @ 21:25:48
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: kajsa

jag tivlar inte på att det kommer att gå alldeles förträffligt för dig! tror du är en sån där människa som klarar sig igenom det mesta om så bara på ren vilja och tro på vad det är du faktiskt vill.

Ska hålla alla tummar för dig och se fram emot att få höra, läsa, kolla på bilder när du är hemma igen.

Länkar till dig nu. man ska nämligen hålla fast vid ffina människor man hittar. och du är fin. så dig behåller jag. :)

Länkischlista nästa.

puss kram

2008-08-24 @ 21:57:42
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0